Cancellation & Refund Policy
Last updated on March 26th, 2024
Swami Rupeshwaranand believes in helping its customers as far as possible, and has therefore a liberal cancellation policy.
Under this policy:
1.) Donation(Dakshina, Daan), Registration fee once successfully paid is non refundable.
2.) Cancellations will be considered only if the request is made immediately after placing the order. However, the cancellation request may not be entertained if the orders have been communicated to the vendors/merchants and they have initiated the process of shipping them.
3.) Swami Rupeshwaranand does not accept cancellation requests for perishable items like flowers, eatables etc. However, refund/replacement can be made if the customer establishes that the quality of product delivered is not good it will be then checked and reviewed by our team.
4.) In case of receipt of damaged or defective items please report the same to our Customer Service team. The request will, however, be entertained once the merchant has checked and determined the same at his own end. This should be reported within 30 days of receipt of the products.
5.) In case you feel that the product received is not as shown on the site or as per your expectations, you must bring it to the notice of our customer service within 30 days of receiving the product. The Customer Service Team after looking into your complaint will take an appropriate decision.
6.) In case of complaints regarding products that come with a warranty from manufacturers, please refer the issue to them.
7.) In case of any Refunds approved by the Swami Rupeshwaranand, it’ll take 3-5 days for the refund to be processed to the end customer.
स्वामी रूपेश्वरानंद जहां तक संभव हो अपने ग्राहकों की मदद करने में विश्वास करते हैं, और इसलिए उनकी रद्दीकरण नीति उदार है।
- इस नीति के अंतर्गत :
- 1.) दान (दक्षिणा, दान), एक बार सफलतापूर्वक भुगतान किया गया पंजीकरण शुल्क वापस नहीं किया जाएगा।
2.) रद्दीकरण पर तभी विचार किया जाएगा जब ऑर्डर देने के तुरंत बाद अनुरोध किया गया हो। हालाँकि, यदि ऑर्डर विक्रेताओं/व्यापारियों को सूचित कर दिया गया है और उन्होंने उन्हें शिपिंग की प्रक्रिया शुरू कर दी है, तो रद्द करने के अनुरोध पर विचार नहीं किया जा सकता है।
3.) स्वामी रूपेश्वरानंद फूल, खाने-पीने की चीजें आदि जैसी खराब होने वाली वस्तुओं को रद्द करने के अनुरोध को स्वीकार नहीं करते हैं। हालांकि, यदि ग्राहक को पता चलता है कि वितरित उत्पाद की गुणवत्ता अच्छी नहीं है, तो धनवापसी/प्रतिस्थापन किया जा सकता है, फिर हमारी टीम द्वारा इसकी जांच और समीक्षा की जाएगी। .
4.) क्षतिग्रस्त या दोषपूर्ण वस्तुओं की प्राप्ति के मामले में कृपया हमारी ग्राहक सेवा टीम को इसकी सूचना दें। हालाँकि, अनुरोध पर तभी विचार किया जाएगा जब व्यापारी अपनी ओर से इसकी जाँच और निर्धारण कर लेगा। इसकी सूचना उत्पादों की प्राप्ति के 30 दिनों के भीतर दी जानी चाहिए।
5.) यदि आपको लगता है कि प्राप्त उत्पाद साइट पर दिखाए गए अनुसार या आपकी अपेक्षाओं के अनुरूप नहीं है, तो आपको उत्पाद प्राप्त होने के 30 दिनों के भीतर इसे हमारी ग्राहक सेवा के ध्यान में लाना होगा। ग्राहक सेवा टीम आपकी शिकायत पर गौर करने के बाद उचित निर्णय लेगी।
6.) निर्माताओं से वारंटी के साथ आने वाले उत्पादों के संबंध में शिकायतों के मामले में, कृपया उन्हें समस्या बताएं।
7.) स्वामी रूपेश्वरानंद द्वारा अनुमोदित किसी भी रिफंड के मामले में, अंतिम ग्राहक तक रिफंड संसाधित होने में 3-5 दिन लगेंगे।